خرم آباد (شهر گردشگران)

  عید نوروز مبارک باد

  

    شهر خرم آباد با قدمت بیش از 3هزار سال از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب شده و سکونتگاه مردمی خونگرم و مهربان و فهیم و اهل ادب و مهمان نواز است که سالانه پذیرای هزاران مسافر در نوروز می باشند و این مسافران همیشه، از این خطه ی شهید پرور به عنوان شهری دوست داشتنی و خاطره انگیز یاد کرده اند.

   شهر خرم آباد که در زمان ایلامیان (اولین حکومت یکپارچه ایران) از پایتخت های آن بشمار می رفته دارای اماکن تاریخی و جاذبه های متعددی می باشد که از آن جمله می توان به قلعه فلک الافلاک (قدیمی ترین قلعه تماما آجری جهان متعلق به عهد ساسانی)، پل شکسته، منار، سنگ نبشته (از قدیمی ترین تاریخ نوشته ها. هم ردیف قانون نامه کوروش) ، گرداو بردینه (گرداب سنگی) و بسیاری آثار دیگر که البته این تعداد تنها معدودی از آنهاست که درون شهر واقع شده اند و تعداد کثیری نیز در اطراف شهر واقع هستند. 

   علاوه بر اماکن تاریخی، جاذبه های دینی شهر خرم آباد نیز حائز اهمیت هستند. مقبره حضرت زید بن علی بن حسین (ع) -فرزند خلف امام سجاد- در مرکز شهر از جایگاه ویژه ای در میان ساکنان شهر و همه شیعیان علوی و زیدی برخوردار است.

   از خیابان های زیبای شهر میتوان به خیابان زیبای مطهری اشاره کرد که در طول سال به دلیل انبوه درختان سربه فلک کشیده در اطراف آن ووجود پاساژهای زیبا و مدرن هیچگاهآفتاب به کف آن برخورد نمی کند. (حتی در ظهر تابستان) همچنین بخاطر وجود رودخانه خرم رود در کنار این خیابان زیبایی و طراوت آن صدچندان شده است.

   مناطق سحرانگیز و دیدنی خرم آباد آنقدر زیاد و دیدنی ست که در این متن کوتاه هرگز نخواهم تنواست آن را وصف کنم اما به گوشه ای از آن اشاره ای میکنم. پارک و دریاچه طبیعی کیو (یزرگترین دریاچه درون شهری کشور) و پارک صخره ای در میانه شهر خودنمایی می کنند. همچنین دشت های محسورکننده لاله های واژگون بر زیبایی طبیعت فاخر خرم آباد افزوده است.

   در ادامه ذکر این نکته را لازم می دانم که به دلیل آب و هوای مطبوع و قرار گرفتن آن در منطقه معتدله سال گذشته این شهر به عنوان بهترین شهر آسیا از طرف یونسکو (وابسته به سازمان ملل) انتخاب گردید و با بودجه مشخص شده جهانی هم اکنون در حال ساخت پارک وحش و هتل های بلندمرتبه بر بلندای کوه های سربه فلک کشیده خرم آباد هستند که به زودی بر زیبایی شهر خواهند افزود/ انشالله

در پایان از همه دوستان و هم کلاسی های عزیز دعوت می شود که عید را در شهر تاریخی خرم آباد و میان مردم بافرهنگ و فهیم و متمدن خرم آبادی بگذرانند.


قدوم شما را ارج مینهیم. در شهر افسانه ای خرم آباد منتظرتان هستیم.


جواب

بسم الله الرحمن الرحیم
یادم رفت بگم تمام اینها پیش بینیه و احتمال خطا هم وجود داره اما بازم از نظر من احادیث واضحه

من هیچ قیام اسلامی رو با این ویژگی ها در قم و حتی مشرق زمین و حتی کره زمین در زمان غیبت سراغ ندارم
درباره حضرت امام و ملت ایران : 
امام کاظم(ع): مردی از قم مردم را به حق فرا میخواند ، پیرامونش گروهی گرد میآیند که دلهایشان ماند پاره های آهن است ، طوفان های وزنده  آنها را  نمیلرزاند، از جنگ خسته نشده و نمیهراسند ، به خدا توکل کرده و عاقبت از آن پارسایان است(بحار الانوار ج 60 ص 216)
پیامبر اسلام (ص): در آخر الزمان گروهی از شیعیان علی(ع) میآیند که بواسطه روح الله دلهایشان به هم نزدیک میشود(بحارالانوار ج 65 ص 739)
درباره حضرت آقا
امام باقر (ع): گویا میبینم گروهی را که از مشرق زمین قیام کرده و طالب حقند، اما آنها را اجابت نمیکنند، مجددا بر خواسطه هایشان تاکید دارند اما مخالفان نمی پذیرند، وقتی چنین وضعی را مشاهده میکند شمشیر ها را بدوش کشیده و در مقابل دشمن می ایستند، اینجاست که پاسخ مثبت میگیرند اما این بار خودشان نمیپذیرند تا اینکه همگی قیام کرده و درفش هدایت را جز به دست توانای صاحب شما به کسی نمی سپارند ، کشته هایشان شهید محسوب میشود اما من اگر آن زمان را درک میکردم خویشتن را برای یاری صاحب این امر نگاه میداشتم(بحار الانوار ج 52 ،فکر کنم ص 242 ،واضح نیست)
امام باقر:جوانمردی از بنی هاشم از خراسان با پرچم های سیاه قیام میکند که بر دست راستش نشانه ای دارد (الملاحم و الفتن باب 97 ص 52
 آقای پناهیان: سید خراسانی بنابر این روایات مقام معظم رهبریه و خیلی سخته کسی بیاد و اثبات کنه یا ادعا کنه که سید خراسانی مقام معظم رهبری نیست (صدای ایشون هست)

هر چند امین بسته دنیا نیم اما                    دلبسته یاران خراسانی خویشم

بسم الله الرحمن الرحیم

تقدیم به رهبر دلها امام خامنه ای (مدظله العالی) :

         مرغ دل هر صبح آقاجان اذان گوی شما      در طواف است هر سحر تا صبح در کوی شما

  قبله ی عشاق بعد از کعبه سنگی بود          گوشه ی محراب بی همتای ابروی شما

 در گلستان ازل میگفت گل با بلبلی              میبرد دل را به یغما سرو دلجوی شما

 من ن خود در توسن عشق شما افتاده ام       کرده عالم را مسلمان چشم جادوی شما

 پیر ما میگفت در راه طریقت در فنا            عشق را پیدا کنم در جعد گیسوی شما

"قصد دیدار تو دارد جان بر لب آمده"           مردم آقاجان زهجران گل روی شما

سید خراسانی کسی است که امام زمان (عج) را یاری میدهد 

نشانه های سید خراسانی در احادیث و  ویژگی های علمدار ایران زمین : سید علی خامنه ای (مدظله العالی)

مقایسه کنید

۱. سید خراسانی پرچم اسلام را به امام زمان (عج) تقدیم می کند : امام خمینی(ره): بعد از من کسی میآید که پرچم را به دست صاحب اصلی اش میدهد

۲. سید خراسانی اهل خراسان است : ایشان متولد مشهد و اهل خراسان هستند

۳. سید خراسانی بر دست راستش نشانه یا خللی دارد: معیوبی دست راست بر اثر حادثه سوء قصد به جان ایشان

۴. سید خراسانی از بنی هاشم بوده و سید حسنی و حسینی است: از جانب پدر سید حسینی و از جانب مادر سید حسنی هستند

۵. سید خرسانی صبیح الوجه بوده و دارای چهره ای درخشان و نورانی است

۶. سید خراسانی برای ظهور مقدمه سازی می کند : من با اطمینان کامل میگویم ، تحقق کامل وعده الهی در راه است

۷. سید خراسانی دارای لشگری قدرتمند و مجهز است: ایران دارای قدرت برتر نظامی خاورمیانه است

۷. سید خراسانی رهبر قیام مشرق زمین است

یا علی مدد

موفق باشید

مناظره (قسمت اول)

موضوع :

روابط دختر و پسر (بودن يا نبودن)

شروع : پنج شنبه 26 اسفند ساعت 10 صبح

پايان : پنج شنبه 26 اسفندماه ساعت 10 شب 

شرکت کنندگان:

خانم مهسا اشتیاقی - خانم سحر جهانگیر - خانم زهرا خدابخش - خانم هانیه بختیاری - دوگانگی ارزشی


با تشکر و سپاس فراوان از همه شرکت کنندگان و بینندگان عزیز این برنامه

تا مناظرات بعدی خدانگهدار

من الله توفیق

2 مطلب جالب


سلام بچه ها. امیدوارم حال همه تون خوب باشه و حسابی بهتون خوش بگذرده. دوتا مطلب تووووپ گذاشتم که امیدوارم از خوندن و دیدنشون لذت ببرید.


مطلب اول : ۷ رسم عجیب سال نو در کشورهای مختلف (به مناسبت عيد)


1. در اسپانیا و مكزیك انتظار تحویل سال نو با دوازده حبه انگور همراه است. هركس با دوازده حبه انگور منتظر اعلام ساعت ۱۲ نیمه شب ۳۱ دسامبر می‌شود. رأس ساعت ۱۲ با نواختن هر ضربه ساعت هر كس یك حبه انگور در دهان می‌گذارد و با پایان یافتن انگورها جشن سال نو آغاز می‌شود


نوروز عید پژوهشگری

براي ديدن ادامه “عكس هاي عيد در كشورهاي مختلف“ به ادامه مطلب مراجعه فرماييد

مطلب دوم: تاريخ مرموز آمريكا (عجيب و باورنكردني)

آبراهام لينكلن . جان اف كندي . ايران . آمريكا . مرموز . دانشگاه شاهد

از یک استاد تاریخ بخواهید این حقایق را شرح دهد....اگر بتواند


آبراهام لينكلن . جان اف كندي . ايران . آمريكا . مرموز . دانشگاه شاهد

آبراهام لینکلن در سال 1846 به سنا را یافت

جان. اف. کندی در سال1946 به سنا راه یافت

*******

آبراهام لینکن در سال 1860 به ریاست جمهوری انتخاب شد

جان. اف. کندی در سال 1960 به ریاست جمهوری انتخاب شد

*******

هر دو توجه خاص به حقوق بشر داشتند.

همسر هر دو در زمان زندگی در کاخ سفید فرزندشان را ازدست دادند

*******

هر دو رئیس جمهور در روز جمعه ترور شدند

تیر به سر هر دو رئیس جمهور اصابت کرد

حالا واقعاً حیرت آور می شود.....

اسم منشی لینکن کندی بود

اسم منشی کندی لینکلن بود

*******

هر دو توسط جنوبی ها ترور شدند

جانشين هر دو یک جنوبی به نام جانسون بودند

*******

اندرو جانسون که جانشین لینکلن شد در سال 1808 به دنیا آمده بود

لیندن جانسون که جانشین کندی شد در سال 1908 به دنيا آمده بود

*******

آبراهام لينكلن . جان اف كندي . ايران . آمريكا . مرموز . دانشگاه شاهد

جان ویلکس بوتس که لینکلن را ترور کرد متولد 1839 بود

لی هاروی اسوالد که کندی را ترور کرد متولد 1938 بود

*******

براي خواندن ادامه اين متن عجيب و جالب به ادامه مطلب مراجعه فرماييد

ادامه نوشته

از درد گفتن و از درد شنیدن با مردم همدرد

بسمه تعالی

سر آغاز متن را با سلامی به زیبایی نوروز نود و سبز شدن عشقی به طراوت بهار در قلب ها به دوستانم شروع می کنم:

انسان موجوی است اجتماعی و همیشه در جستجوی تغییر وضع موجود به وضعیتی مطلوبتر به سر میبرد ، چون اعتقاد دارد که اگر بخواهد وضع موجود را تغییر دهد نیازمند حرکت هست و تا زمانی که حرکتی وجود نداشته باشد هیچ چیزی تغییر نمی کند ، حال چگونه باید برنامه ریزی کرد تا هزینه این تغییر را متناسب با هدف هایش مدیریت کند.

توقع یا انتظار ما از این زندگی کوتاه چیست؟؟؟

آیا باید به هر آنچه داریم قانع باشیم حال چه دارائی های مالی و یا داشته های علمی و یا به سیری نا پذیری های انسان بودن پایبند باشیم؟؟؟

در گرو کوشش و ایمان به تلاشی که می کنیم سختی ها و ناممکن ها روزی آسان و ممکن می شوند، ما باید همواره در جستجوی راهی باشیم تا از گذرگاه های دشوار گذر کنیم تا به آنچه شایسته و بایسته ماست برسیم اگر نرسیدیم مهم نیست، مهم این است که تلاش کرده ایم و به مقصد نزدیک شده ایم و شاید وظیفه ما همین توکل کردن باشد و به معتقد به این باشیم که خداوند زحمات هیچ کس را بی نتیجه نمی گذارد واگر به نتیجه دلخواه نرسیده باشیم بدانیم که آن پایان راه تلاش کردن ما نیست.

برای انسانهای بزرگ بن بستی وجود ندارد چون بر این باورند که یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

ادامه نوشته

عقل یا قلب!!!

بسم رب المهدی

مطلبم را با سلامی به گرمی خورشید جنوب و وسعت خلیج همیشه فارس آغاز میکنم و امیدوارم در حالی این مطلب را بخوانید که قلبتان سرشار از شادی و سرور باشد.

دوستان تا به حال به این فکر کرده اید که عقل بهتر است یا قلب ؟

واقعا چه دنیای وحشتناکی داشتیم اگر همه ی تصمیماتی که ما میگرفتیم از روی این عقل ناقص بود، آن موقع همه ی کارها وتصمیمات ما از روی یک منطق خشک وبی روح بود و دیگر هیچ لیلی و مجنونی و یا هیچ عارف عاشقی نبود که به انسان ها بگوید در این دنیا کسی غیر از خودمان هم وجود دارد تا وقتی به سرعت سوار بر زندگی می شویم یه کم هم حواسمان به اطراف باشد تا شاید در گوشه ای کسی نیازمند تر ازخودمان پیدا کنیم و البته ممکن است بتوانیم به آن بنده خدا کمکی کنیم. در ضمن دیگر دنیا رنگ و بوی تجارت می گرفت چون هرکس که به دیگری کمک می کرد به خاطر سود ومنفعتی بود که قرار بود عایدش شود یا دلایلی بود که در سر می پنداشت و حالا اگر کمی با خود فکر کنیم خودمان هم به این نتیجه می رسیم که دقیقا باید دنیا همینطور می بود  چون عقل و منطق همین میگوید و قلبی هم نیست که جلویش را بگیرد و بر عکس آن عجیب بود و اعجاب دیگران را بر می انگیخت.

حالا فکرمان را از آن طرف جدا کنیم و به این طرف قضیه یعنی جایی که قلب همان که به کور و کر کردن آدمی متهم است توجه کنیم!!!! شاید واقعا هم همینطور باشد چون ما دائما یا دلمان برای خودمان و یا برای دیگری می سوخت و باید زندگی مختل شده ی خود را صرف دیگران میکردیم.  شاید گاهی فکر کنید که در این صورت همه چیز خوب است و عالی پیش می رود ولی با کمی تامل همه میدانیم که این طور نیست چون قلب علاوه بر اینکه خوبی و عشق و محبت را در خود جای میدهد از ویژگی هایی چون حسادت و کینه هم خالی نیست پس قلب هم به تنهایی می شود سردار بی لشکر .

نتیجه : همه ی ما یعنی هر کسی که عقل سلیم داشته باشد خوب میداند که قلب و عقل دو مکمل جدایی نا پذیرند ولی اصل مطلب این است که جهانی که امروز ما در آن زندگی میکنیم و عمدا و یا سهوا داریم کمک می کنیم که به طرف عقل گرایی ، دنیا گرایی و خود محوری پیش برود ، پس اگر یه کم به گذشته فکر کنیم خوب در میابیم که دنیا با چه سرعتی دارد از معنویت دور می شود و به مادیات نزدیک می شود.

راستی شما در کدام جرگه اید ، عقل یا قلب؟

اهل دانشگاهم...

 روزگارم خوش نیست ...ژتونی دارم خرده پولی، سرسوزن هوشی ،دوستانی دارم بهتر از شمر و یزید ؛دوستانی که همچون من مشروطند / واتاقی که همین نزدیکی است... اهل دانشگاهم ؛ پیشه ام گپ زدن است /گاه گاهی هم مینویسم تکلیف می سپارم به شما تا به یک نمره بیست که در آن زندانیست ؛دلتان تازه شود / چه خیالی-چه خیالی- میدانم کپ زدن بیهوده است ؛ خوب میدانم دانشم کم عمق است / اهل دانشگاهم قبله ام آموزش- جانمازم جزوه ، مهرم میز ، عشق از پنجره ها می گیریم /همه ذرات مخ من متبلور شده است/ پدرم وقتی رفت پاسبان ها همه استاد شدند ؛ استاد از من پرسید چند نمره ز من میخواهی ؟ / من از او پرسیدم دل خوش سیری چند / پدرم استاتیک را از بر داشت و کوئیز هم میداد / درس ها را آن روز حفظ می کردم ؛ در خواب امتحان چیزی بود ، مثل آب خوردن / خوب یادم هست درسی بی رنجش میخواندم ، نمره بی خواهش می آوردم / تا معلم پارازیت می انداخت ، همه غش می کردند / من کسی را دیدم که برای داشتن یک نمره 10 دم دانشکده پشتک میزد / دختری را دیدم که به ترمینال نفرین می کرد / اتوبوسی دیدم پر از دانشجو و چه سنگین می رفت / اتوبوسی دیدم ؛ کسی از روزن پنجره می گفت: کمک ...! سفر سبز چمن با کوکو /  بارش اشک پس از نمره تک ؛ جنگ آموزش با دانشجو ؛ جنگ دانش جویان سر ته دیگ غذا / جنگ نقلیه با جمعیت ؛ منتظران حمله درس به مخ / حذف یک درس به فرماندهی کامپیوتر ؛ فتح یک نمره به دست ترمیم / فتح یک نمره به دست استاد مثل یک لبخند در آخر ترم همه را دیدم ... اهل دانشگاهم اما نیستم دانشجو ؛ کارت من گم شده است / من به مشروط شدن نزدیکم من در این دانشگاه چقدر مضطربم! / من ندیدم هرگز یک نمره بیست ؛ من ندیدم که کسی ترم آخر باشد / من به یک نمره ناقابل 10 خشنودم و به لیسانس قناعت دارم / من در این دانشگاه در سراشیب کسالت هستم / خوب میدانم که استاد کی کوئیز میگیرد ؛ اتوبوس کی می آید / خوب میدانم برگه حذف کجاست ؟ / هر کجا هستم باشم ... تریا ، نقلیه ، دانشکده از آن منست / رختها را بکنیم پی ورزش برویم ؛ توپ دریک قدمی است ونگوئیم که افتادن مفهوم بدی است / ونگوئیم کتابی که درآن فرمول نیست / وبدانیم اگر سلف نبود ؛ همگی می مردیم وبدانیم اگر نقلیه روزی تعطیل شود همگی می مانیم / و نترسیم از حذف وبدانیم اگر حذف نبود ؛ همگی می ماندیم وبپرسیم کجاییم و چه کاری داریم / و نپرسیم که در قیمه چرا گوشت کم است بد نگوییم به استاد اگر نمره تک آوردیم / کار ما نیست شناسایی مسئول غذا ... کار ما شاید این است که در حسرت یک صندلی خالی ؛ پیوسته شناور باشیم / کار ما نیست شناسایی بی نظمی ها ؛ کار ما شاید اینست که............................................

اندکی صبر سحر نزدیک است

بسم الله الرحمن الرحیم

بنابر گفته ولی امر مسلمین، تحقق وعده الهی برای تمدن نوین اسلامی در راه است ، با توجه به قیام های منطقه ای و طنین فریاد الله اکبر مسلمین جهان ، نمیتوان این واقعیت  که مقدمه ای است برای ظهور حضرت منتقم (عج) را انکار کرد.

مطمئن باشید با یک بار خوندن از تعجب شاخ درمیآرید، امتحانش ضرری نداره ، من در نوشته زیر فقط احادیث و حرفهای بزرگان رو اووردم بدون حتی کوچک ترین قضاوت ، شاید بهتر باشه شما قضاوت کنید.

امام خمینی(ره):انقلاب ما آغازنهضت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

آیت الله بهجت(ره): ظهور آنقدر نزدیک است که حتی بسیاری از پیر مردها نیز آن را درک خواهند کرد.

امام خمینی(ره) : بعد از من کسی خواهد آمد که پرچم را بدست صاحب اصلی اش خواهد داد.

سروده خانم مستشار نظامی (در جمع شعرا در حضور مقام معظم رهبری):

گاهی اگر با ماه صحبت کرده باشی                    از ما اگر پیشش شکایت کرده باشی

گاهی اگر در چاه مانند پدر ،آه                        اندوه مادر را حکایت کرده باشی

گاهی اگر زیر درختان مدینه                          بعد از زیارت استراحت کرده باشی

گاهی اگر بعد از وضو مکثی کنی تا                 آیینه ای را غرق حیرت کرده باشی

در سالهای سال دوری و صبوری                    چشم انتظاری را شفاعت کرده باشی

حتی اگر بی آنکه مشتاقان بدانند                      گاهی نمازی را امامت کرده باشی

یا در لباس ناشناسی در شب قدر                 از خود حدیثی را روایت کرده باشی

یا در میان کوچه های سرد تاریک              نان و پنیر و عشق قسمت کرده باشی

پس بوده ای و هستی و میآیی از راه           تا حق دلها را رعایت کرده باشی

پس مردمک های نگاه ما عقیمند               تو حاضری بی آنکه غیبت کرده ب

                                               باقی در ادامه مطلب

ادامه نوشته

اولین مناظره

ضمن عرض سلام و خسته نباشی به همه دوستان عزیز و همکلاسی های خوبم

این مطلب یه فرقی با بقیه مطالب داره ، اونم اینه که از مشهد دارم بروز میشم و اولین مناظره رو با نام متبرک حضرت رضا و درجوار ملکوتی این امام همام آغاز می کنیم و انشالله به خوبی و خوشی هم تا پایان کار ادامه پیدا کنه.

از طرف همه دوستان نائب الزیاره هستم و برای همه بچه ها حتما حتما دعا می کنم.

تا چهارشنبه ساعت 9 شب براي ثبت نام زمان داريد

بحث اولین مناظره : روابط دانشجویان دختر و پسر (بودن یا نبودن)

تاریخ برگزاری : روز پنج شنبه مورخه ۲۶ اسفند سال ۱۳۸۹

ساعت برگزاری : از ۱۰ صبح تا 10 شب روز پنج شنبه

مناظره کنندگان : مخالفين (سيد محمد بهار و خانم مهسا اشتياقي) موافقين (فهيمه بابايي - خانم سحر جهانگیر) لطفا سريع تر به مناظره بپيونديد!!!!

آخرین مهلت برای ثبت نام و شرکت در مناظره : روز سه شنبه مورخه ۲۴ اسفند

از همه عزیزان (خواهران و برادران) در خواست می گردد چنانچه تمایل دارند در این مناظره شرکت کنند هرچه سریع تر در قسمت نظرات نوع نگاه خود را مشخص کرده (موافقت و یا مخالفت) و ثبت نام نمایند.


من الله توفیق (منتظر حضور گرم شما در مناظره هستیم)

مرد خانواده دوست ....

در پاسخ به آقای علیئی (استاد محترم جمعیت شناسی که با ازدیاد جمعیت مخالف هستن) این مطلب رو قرار دادم که اثبات کنم این خانواده پرجمعیت چقدر خوشبخت هستن!!!!!!!!!!!!! این آقای خوش خوراک که عکسش رو در زیر می بینید صاحب 39 همسر است و قصد دارد مجددا هم تجدید فراش کند. بیچاره از تنهاییه دیگه...... یه خورده درکش کنید

زیونا چانا (Ziona Chana) به همراه 39 همسر و 94 فرزند و 14عروس و 33 نوه اش در یک خانه بزرگ زندگی میکند. البته لفظ ساختمان شاید برای توصیف آن بهتر باشد چون این منزل چهار طبقه بیش از یکصد اتاق مجزا دارد و در مرکز دهکده باکتوانگ (Baktwang) در ایالت میزورام (Mizoram) هندوستان قرار گرفته است.



آقای چانا می گوید: من از اینکه بنده خاص خدا بوده ام خوشحالم و او مسئولیت نگهداری از افراد زیادی را به من داده است. من از اینکه 39 همسر دارم و بزرگترین خانواده جهان را اداره می کنم خوشحالم. (ایول/ بابا بنده خاص خدا. انشالله همه مجردها به آرزوشون برسن. البته نه اینطوری)



(این هم خونه شونه)

اداره این اردوگاه بزرگ و 181 نفره به انضباط نظامی نیاز دارد و زاتیانگی مسن ترین همسر چانا وظیفه نظم و ترتیب دادن به امور این منزل بزرگ و شست و شو، پخت وپز و تمیز کردن را برعهده دارد. برای یک وعده غذای این عده بیش از 30 مرغ، 60 کیلو سیب زمینی و 100 کیلو برنج نیاز است. آقای چانا سابقه ازدواج با ده زن در یک سال را هم دارد و همیشه جوان ترین زن با او زندگی می کند و سایر زنان باید در سایر اتاقها و طبقات منزل باشند.

بقیه عکس ها را در ادامه مطلب ببینید
ادامه نوشته

مخصوص خانمها

از زبان خدا زنها اینگونه اند:....

ادامه نوشته

بازی با مهره های سوخته

توطئه ای دیگر ...

بازی با مهره های سوخته


نوشته همکلاسی:ایمان محمدی آذرداریانی


 
 


حوادث اخیر در کشورهای عربی خصوصا مصر و تونس که منجر به سقوط نظام دیکتاتور آن ها شد از دو جهت برای غرب و به طور کلی نظام سلطه حائز اهمیت و وحشتناک است   :


اولا با بیداری ملت های این مناطق استکبار پشتوانه امنیتی عظیمی را از دست داد‍‍ . زین پس سران نظام سلطه باید این مسئله را هم به دغدغه های دیگر در خاورمیانه چون ایران ، عراق ، افغانستان و... بیفزایند خصوصا اگر اوضاع مصر به نحوی جلو برود که بر خلاف خواست اسراییل باشد  ،منحنی اضمحلال اسراییل در منطقه به شدت رو به سقوط خواهد رفت 


لطفا برای خواندن الباقی این متن زیبا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه نوشته

خبرگزاری ها از کلاس ما می گویند

موج خبری


به نقل از خبرگزاری قل مراد نیوز امروز در کلاس روانشناسی اجتماعی اتحاد کلاس بار دیگر به اثبات رسید و به جهانیان اثبات شد که این مخالفت ها و تندروی هایی که توسط فرقه منحرف در کلاس (فتنه گران گوشه نشین) صورت می گیرد سراسر پوچ و بی معناست.

این خبرگزاری در بخشی از خبر ویژه خود آورده است: فتنه گران کلاس با وجود این اتحاد باز هم لب به سخن نگشودند و بار دیگر از این موج عظیم کناره گرفتند.

خبرگزاری بی نمک آنلاین در بخشی از تیتر اصلی سایت خود آورد : مجتبی صفاری (معروف به...) حادثه آفرید. در مشروح این خبر آورده شده که : مجتبی صفاری که مدت ها در صف گوشه نشینان و ساکتین بود ناگهان به سخن آمد و شروع به ضایع کردن بیگانگان نمود.

بی نمک آنلاین خاطر نشان کرد: حمایت های بی دریغ خواهران و برادران همکلاس باعث به وجد آمدن وی و تیکه پراکنی های شدید این صفاری به اعضای بیگانه کلاس شد.

روزنامه خرخون های پاینده که از مخالفین سرسخت جنبش فراتعطیلی طلب کلاس (جفتک) و دانشجویان حامی آن به شمار می رود در اقدامی بی سابقه در شماره صبح امروز خود از حمایت بی نظیر دانشجویان کلاس از یکدیگر ، تقدیر به عمل آورده و خود را حامی آنها دانست.

سردبیر این روزنامه که به طیف خرخون ها وابسته است در سرمقاله خود اینطور آورده: وقتی مطلع شدم که جنبش و وبلاگ کلاسی این دوستان پژوهشگر ، چقدر باعث پیشرفت در اتحادشان شده ، اشک در چشمانم حلقه زد و با دو دست خود محکم روی سرم کوبیدم.

تلویزیون کشور زرشکستان با پخش تصاویری از این واقعه و زیرنویس صحبت های بچه های کلاس اعلام کرد: دانشجویان پژوهشگری 89 به خاطر حرف های برخی خانم ها در مورد اتحاد و نشانه گرفتن یک بیگانه نفوذی بار دیگر اتحاد خود را به دشمنان نشان دادند و اثبات کردند که کلاس واقعا خوبی دارند.

خبرگزاری abc که متعلق به کشور انگلیس است ضمن قدردانی از این حرکت شجاعانه آن را برخوردی ضد نظام دانست و از حامیان آن به شدت حمایت کرد (البته این حمایت از طرف همه رد شد و کشورهای بیگانه مجددا ضایع شدند)

سایت زکی پدیا (بزرگترین مرجع زکی) در بخشی ازسرمقاله خود در مورد امروز (8 اسفند) گفت: مردان و زنان سلحشور کلاس پژوهشگری بار دیگر حماسه آفریدند. در جای دیگر افزوده: این کلاس آنقدر حماسه آفریده است که انسان حالش بهم می خورد. ما می ترسیم که حسودان  بیش از این بترکند و آمار مرگ و میر زیاد شود. حتی برخی از جنبش های حقوق بشر خواستار لغو این کلاس شده اند. طبق  آخرین آمار تا کنون دانشجویان این کلاس مسئول ترکیدگی بیش از 1173896 نفر از حسادت می باشند.

همچنین روسای جمهور و وزرای کشورهای پیچکستان، بالبور، تسکئوراسکی، تهتهورام، جزایر قمادیر و بسیاری کشورهای دیگر در پیام های جداگانه ای این حماسه عظیم را به دانشجویان و جنبش فراتعطیلی طلب کلاس و همه اعضای آن تبریک گفته و خواستار ارتباطات بیشتر با این کلاس قوی و توسعه یافته شدند.

جانم فدای رهبر


سخت است که از باغ و صنوبر گویم

از گلشن و قمری و کبوتر گویم

بگذار کنون که گمرهان لب بستند

فریاد کشم ز حب رهبر گویم

***

حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای

با خنده ی خود به درد ما خاتمه ای

زیباتر ازین نام ندیدم به جهان

سید علی حسینی خامنه ای

برای خواندن شعر در مورد نماز جمعه معروف آقا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه نوشته

بیانیه چهارم جنبش

    در حالی بیانیه چهارم جنبش فراتعطیلی طلب کلاس (جفتک) منتشر می شود که تقریبا تمامی مسئولین آن از صحنه کلاس ها حذف گردیده اند و رییس جنبش (آقای کلاس پیچ) در حبس خانگی به سر می برد.

    این بیانیه که صبح امروز منتشر گردید از همه همراهان همیشگی جنبش خواسته که از تاریخ 18 اسفند در کلاس ها شرکت نکرده و آنها را برای دفاع از خون های ریخته شهدای راه جنبش به تعطیلی بکشانند.

اما متن بیانیه چهارم:

عزیزان همیشگی جنبش

امروز در این برهه از تاریخ که من در حبس خانگی به سر می برم و توسط مزدوران دستکش پوش همه روسای این حرکت عظیم دستگیر و گاها از برخی کلاس ها (مثلا روانشناسی) حذف گردیده اند برآن شدیم تا راهپیمایی عظیمی راه بیندازیم. در این راهپیمایی برای اثبات ادعاهای خود شرکت نمی کنیم تا در سکوت برگزار شود. از خانه هایمان بیرون نمی آییم تا بفهمند هدف ما اغتشاش نیست.

برادران و خواهران هم خون

   وقتی که ما آرمان های کلاس را زنده نگه می داشتیم برخی از این بچه ها در شهرهای کوچک داشتند منچ بازی می کردند و حالا آمده اند ادعای ریاست می کنند. من خودم از آقای شمشیری (رییس گروه) ماموریت داشتم که اوایل سال همه کارها را بکنم حتی آن 300 هزار تومانی هم که بالا کشیدم از ایشان دستور داشتم.

بزرگواران و دوستان

   اینک زمان برگشتن به قانون است. دروغگویی تا کجا باید ادامه داشته باشد؟؟ این هایی که سر کلاس جناب آقای استاد فرانسه پور  جنجال برپا می کنند از سران فتنه هستند. اگر این عده قلیل ما را سران فتنه می نامند، بدانند و آگاه باشند که ما پایگاه مردمی داریم و کشورهای بیگانه از حامیان ما هستند. ضمنا آقای زمستان هم بداند که با تغییر نام نمی تواند خود را سرسبز (مثل ما) نشان دهد.

راهیان حقیقت و خداجویان با لیاقت

   من می دانم که شما در راه جنبش چه مصائبی را به جان خریدید و با حضور نیافتن سر کلاس چه بلاهایی سر خود آوردید اما بدانید و آگاه باشید که دشمن در کمین است. باید بار دیگر بیشمار بودن خود را به جهانیان اثبات کنیم و به همه بفهمانیم که ما روزهای تعطیل را مجددا از نو  می سازیم. روزهایی سرشار از سبزی خورشتی و خوردن. روزهایی پر از چیز. پر از قانون مداری (یعنی تعطیل کردن کلاس). پر از چیزهای چیز. ما به قوانین دانشگاه و کلاس خودمان پایبندیم. جنبش فراتعطیلی طلب کلاس (نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر)

در آخر تعدادی از شعارهای روز چهارشنبه (آخرین روز شرکت در کلاس ها را اعلام می کنم)

دانشجو بیدار است/ عاشق رستگار است

اساتید واقعی/ ذولفقاری، باقری

ابولحسن ، میرعلی/ استاد فقط علییی

بیل و کلنگ و تیشه/ بی تعطیلی نمی شه

ما بچه های جنگیم/ در تعطیلی زرنگیم

توپ تانک فشفشه/ کلاس ها تعطیل میشه

دانشگاه، دانشگاه این آخرین پیام است/ کلاس تعطیل ما آماده ی فرار است

دانشجو و اساتید آرام باید گردند/ مخالفان جنبش، اعدام باید گردند

ما عاشق این تعطیلی هستیم/ هیجدهم توی خونه نشستیم


جنبش فراتعطیلی طلب کلاس (جفتک)

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مجادله شعرا بر سر یک خال


حافظ:
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

صائب تبریزی:
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را
هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد
نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را

شهریار:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام روح اجزا را
هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد
نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را
سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند
نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را

محمد عيادزاده:
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
خوشا بر حال خوشبختش، بدست آرد دنیا را
نه جان و روح می بخشم نه املاک بخارا را
مگر بنگاه املاکم؟چه معنی دارد این کارا؟
و خال هندویش دیگر ندارد ارزشی اصلاً
که با جراحی صورت عمل کردند خال ها را
نه حافظ داد املاکی، نه صائب دست و پا ها را
فقط می خواستند این ها، بگیرند وقت ما ها را.....

شعر

بسم الله الرحمن الرحیم

دو شعر اجتماعی از کتاب انار پابه ماه اثر مهدی رحیمی

دستی به زیر چانه آدم بزرگهاست                                 این ژست احمقانه آدم بزرگهاست

آرامشی که گمشده زندگی ماست                                   تنها برای خانه آدم بزرگهاست

کار و سرشلوغ و غم و غصه تا چقدر                             این حرف ها بهانه آدم بزرگهاست

انگار اسم اعظم انسانیت فقط                                      باری به روی شانه آدم بزرگهاست

شاعر! به جرم سن کمت لالمان بگیر                              وقتی زمان، زمانه آدم بزرگهاست

                                         ...................................................

                                                 30نما

نوزده سال هر بلایی بود بر سر خشت خشت خانه گذشت  

حرف مفت است این که میگویند نوزده سال عاشقانه گذشت

بال گنجشک ها که مفت شدند ،گردن سنگ ها کلفت شدند    

  روز و شب زندگی ها در، فکر اندوه آب و دانه گذشت

فیلم ها گیشه گیشه اکران شد،"کفش های کتانی" ارزان شد   

  نوزده سال سخت را گفتند : "پانزده سال بر ترانه" گذشت

"زن زیادی" شد و جسارت کرد،مادر اما فقط زیارت کرد  

   "پنجمین واکنش" به زن این شد،از سر مرز مخفیانه گذشت

"راستی آیدا همین دیشب پدرت را دومرتبه دیدم"              

همه غمناک واو پر از لبخند،برسر دست ها روانه گذشت

 دست های بلندخونخواهی،این همه سالهابی تفاوت وسرد      

 یا در آرام جیبها غلتید یا شبو روز زیر چانه گذشت    

دکه روزنامه نانوایی است که برای تبرک و تبلیغ              

خون تو مثل اسم مجهولی لای سطر روزنانه گذشت

من ترانه، همان زنی هستم ، که به اندازه نبودن تو            

نوزده سال آزگار از من، پانزده سال از ترانه گذشت

مناظره در وبلاگ (نوآوری در راه است...)

,,,, هوالعالم ,,,,

آزاد اندیشی واقعی در کلاس پژوهشگران 89

با توجه به علاقه مندی دوستان به مباحث مختلف و صحبت در این رابطه و مرتبط بودن رشته جامعه شناسی با طرح این مسائل، از این پس هر هفته به انتخاب دوستان دونفر از بچه های کلاس درباره موضوعات مختلف به مناظره خواهند پرداخت و مناظره آنها در وبلاگ با حضور همه بچه ها و به مجری گری مدیر وبلاگ برگزار خواهد گردید.

توجه داشته باشید که این افراد را دانشجویان (البته پس از اعلام آمادگی از طرف آن فرد) انتخاب می کنند و موضوع بحث نیز به رای گذاشته می شود. لازم به ذکر است که سوالات از طرف مجری (مدیر وبلاگ) طرح می شود. جنسیت مناظره کنندگان فرقی نمی کند.

از آنجا که عید نوروز نزدیک است و  تعطیلات نوروزی برای مدتی باعث فاصله افتادن بین بچه ها خواهد شد لذا لازم به ذکر است که هدف این طرح تقویت اتحاد دوستان همکلاسی و رایج شدن نقد در کلاس می باشد. ضمنا مناظره ها هر هفته روز پنجشنبه صورت گرفته و برای هر مناظره صفحه جداگانه ای اختصاص داده خواهد شد.

همچنین کسانی هم که خودشان مایل به ثبت نام در مناظره هستند هرچه سریع تر اعلام کنند تا انشالله از هفته آینده مناظرات آغاز گردد.

مباحث مناظره می تواند : درسی ، علمی ، سیاسی ، مذهبی ، فرهنگی و .... باشد.

این مطلب تا اطلاع ثانوی در صدر وبلاگ قرار خواهد داشت

(لطفا اطلاع رسانی بفرمایید)

 

محرمانه


خبر تکمیلی (مهم) : چند سوال رو اول جواب میدم بعدش خبر رو میگم؛

1 - اول اینکه بچه هایی که میخوان کاندید بشن اسم هاشون رو اعلام می کنند و به بچه معرفی میشن و نظرسنجی صورت میگیره تا بچه ها تصمیم بگیرن که چه کسی با چه فرد دیگری مناظره نماید (پس اول بچه کاندید میشن و طرف های مناظره رو همکلاسی ها تعیین می کنند)

2 - همه افراد دانشگاه که علاقه مند به مناظره هستند می توانند کاندید شوند و ثبت نام نمایند.

3 - انتخاب موضوع نیز به رای گذاشته می شود .

4 - مناظره ها هر پنج شنبه ساعت 10 تا 12 صبح انجام می گیرد.

5 - لازم به ذکر است که برای اطلاع از آخرین اخبار مناظره ها به قسمت موضوعات وبلاگ (سمت راست صفحه) مراجعه نموده و از آنجا در جریان تازه های مناظرات قرار بگیرید.

انتخاب موضوعات اولین مناظره که به شیوه نظرسنجی در گوشه وبلاگ آمده.

لطفا برای احترام به حقوق دیگران فقط و فقط یکبار در نظرسنجی شرکت فرمایید (البته سیستم اجازه درج بیش از یک رای در هر روز را به طور خودکار به شما نخواهد داد ولی خواهشا در روزهای آتی نیز چنانکه قبلا شرکت نموده اید و رای داده اید دیگر به طور اخلاقی مجاز به دادن رای دوم نمی باشید. پس فقط یک رای) با سپاس

متن سنگ قبر افراد مشهور

بر سنگ قبرم بنویسید...

متن سنگ قبر کوروش

 انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی میدانم خواهی آمد من کوروشم که برای پارسی‌ها این دولت وسیع را بنا نهادم بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر..
 
متن سنگ قبر پروین اعتصامی
آنکه خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است

 

ادامه نوشته